Verblijf in Vilanova en bezoek Tarragona - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Marianne Vingerling - WaarBenJij.nu Verblijf in Vilanova en bezoek Tarragona - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Marianne Vingerling - WaarBenJij.nu

Verblijf in Vilanova en bezoek Tarragona

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Marianne

24 Februari 2023 | Spanje, Valencia

Beste allemaal,

Valencia is het gebied van de sinaasappelbomen.overal waar je kijkt zie je hele landerijen vol oranje vruchten hangen. Zakken met 50 sinaasappels voor 5 euries zijn duidelijke signalen dat wat sinaasappels betreft “this is the place to Be”. We spenderen hier twee dagen op doorreis naar Guardamar del Segura dat zuidelijk ligt van Alicante.

Nu eerst iets over de afgelopen week. We waren neergestreken in een plaatsje net zuidelijk van Sitges. Op de camping Vilanova. Mooie plaatsen, goed restaurant etc. We kwamen aan en hebben afgelopen zaterdag het stadje bezocht en vielen met de neus in de boter. Het was carnaval. Dit werd vooral gevierd met vlagvertoon op de balkonnetjes en d.m.v. Vaandel zwaaien in grote optocht met muziek en kinderen die meeliepen in die optocht. Een bijgevoegd videootje geeft de sfeer weer. Na een rustdag zijn we een dagje naar Tarragona geweest. Onderweg al een mooi Romeins viaduct gescoord en in de stad de grote kathedraal en een Romeins amfitheater. Gelardeerd met een glaasje wijn en wat inktvisringetjes (calamari’s) en natuurlijk de onvermijdelijke patates bravas was het een geslaagde dag. We bemerken dat het reizen vermoeiend is en hebben besloten het tempo vanaf nu te laten zakken. Het weer is geweldig. Iedere dag zon. Alhoewel de temperaturen nog iets achterblijven bij wat hier normaal is hebben we nog geen dag gehad dat Weeronline er geen 8 of 9 voor cijfer aangaf. Al met al een goed begin van onze road-trip door Spanje en Portugal die nu twee weken oud is en volgens onze planning nog 3 maanden gaat duren. Tot zover.

groeten vanuit een zonnig Valencia van Marianne en mij

• 24 Februari 2023 - 18:09

Mark:

Jaloers!!!

Geniet dat verdienen jullie, kus.

• 24 Februari 2023 - 20:10

Henk En Trudy:

Heerlijk toch?! Jullie genieten er ook van. En rustig aan met rijden. Jullie hebben ook nog zo’n sleur hut achter de auto… wij nemen ook steeds stops en blijven dan een paar dagen. Wij vinden dat heerlijk relaxt rijden. Mooi daar ook. Goede reis verder. En blijf genieten. [e-1f340][e-1f942][e-1f618]

• 24 Februari 2023 - 21:38

Ingeborg:

Wat een prachtige reis is het nu al. En jullie hebben nog zo lekker lang te gaan!

• 25 Februari 2023 - 18:37

Jan En Emie:

Het klinkt weer fantastisch! Lekker genieten, en rustigjes aan. Jullie hebben nog minstens 12 weken.